Sağlıklı Beslenmenin Püf Noktaları

Sağlıklı Beslenmenin Püf Noktaları

Çağımızın en önemli sağlık problemlerinin sebebi yanlış ve sağlıksız beslenmeden kaynaklanıyor. Ağır diyetler yaparak beslenme düzeninizi karmaşık hale getirmeyin. Kolay ve basit püf noktalarla sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzınız haline getirebilirsiniz.

İşte her gün sağlıklı beslenebilmeniz için  püf noktaları.

kahvalti

Günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı aksatmayın. Üstat boşuna söylememiş olmalı-Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem, Ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı- diye.

yulaf

Elinizin altında her zaman doğal atıştırmalıklarınız olsun. Yeşil elma, fırında hazırladığınız tarçınlı havuç dilimleri, çiğ badem – ceviz – fındık ( ölçüleri fazla kaçırmadan), brokoli, yulaflı meyve kaseleri.

balik
Balık ve sebze ağırlıklı beslenmeyi tercih edin.

deger

Hazır ürünler alırken besin değerlerini kontrol edin, özellikle şeker oranı yüksek gıdalardan uzak durmaya çalışın.

dogal

Doğal ve organik ürünler kullanmaya özen gösterin, elinizden geldiğince market ve işlenmiş ürünler kullanmayın.

mutlu

Yediğiniz her yemekten mutluluk hissedin.

alisveris

Yediklerinizi not edin ve haftalık kendiniz için mutfak alışverişi yapın.

yavas

Hızlı yemek yemeyin, ağzınıza attığınız her lokmayı çiğneyin.

ac

Ana ve ara öğünlerinizi atlamyın, kendinizi aç bırakarak sağlıklı bir bedene sahip olamazsınız.

fast

Abur cuburları bir kenara bırakın.

odul

Ara sıra kendinizi küçük ödüllerle mutlu edin.

detoks

Bedeninizin nefes alması ve cildinizin ışıldaması için haftada birkaç kez mutfağınız da detoks içekleri hazırlayın,

saglik

Ağır diyetlerle kendinizi kandırmayın. ‘Diyet’ değil ‘sağlıklı beslenin’. Kelimelerin enerjisi önemli.

cay

Bitki çayları ve bol su tüketin, şekerli ve kremalı içeceklerden uzak durun.

et

Kırmızı et tüketin.

porsiyon

Porsiyonlarınızı küçültün.